ایمپلنت الکتروآکوستیک (هیبرید)

ایمپلنت الکتروآکوستیک (هیبرید)


  • ایمپلنت های الکترواکوستیک (هیبرید یا ترکیبی)
  • ایمپلنت الکتروآکوستیک (هیبرید) چیست؟
  • کاشت هیبرید (ترکیبی) چگونه کار می کند؟
  • آیا این پروتز ترکیبی (هیبرید) برای شما مناسب است؟
  • آیا کاشت حلزون برای ناشنوایی های یک طرفه مناسب است؟
  • از کاشت حلزون شنوائی هیبریدچه انتظاری می توانید داشته باشید؟

 

  • ایمپلنت الکتروآکوستیک (هیبرید) چیست؟

اگر کاهش شنوایی شدید تا عمیق در فرکانس های میانی و بالا وجود داشته باشد ولی در فرکانس پایین شنوایی طبیعی و یا کاهش متوسط داشته باشید، کاشت الکترو آکوستیکی (ترکیبی یا هیبرید) ممکن است مناسب باشد. در این شرایط جراحی و حفظ شنوایی در فرکانس های پایین فرصتی را برای شما فراهم می کند که می توانید از بهترین های جهان الکتریکی و جهان آکوستیکی لذت ببرید.

ایمپلنت الکترو آکوستیک تقویت صدای آکوستیک معمولی را با تحریک الکتریکی ترکیب می کند تا صدایی با کیفیت و طبیعی تر به وجود آورد. در حالی که مؤلفه صوتی دستگاه باعث افزایش شنوایی طبیعی با فرکانس پایین می شود، ایمپلنت حلزونی دسترسی به صدای فرکانس میانی و بالا ​​را از طریق تحریک الکتریکی فراهم می کند.

  سیستم کاشت الکترووآکوستیک دارای دو بخش است:

1- پروتز داخلی در زمان عمل جراحی زیر پوست کاشته می شود. الکترود های کاشت حلزون شنوائی به آرامی در حلزون حلقوی (گوش داخلی) وارد می شود به طوری که شنوایی درفرکانس های پایین را حفظ شود.

  1. پردازنده صدای آکوستیکی (ترکیبی)، شامل یک سمعک برای تحریک شنوایی طبیعی با فرکانس پایین شما می باشد و همچنین یک واحد پردازشگر نیز در پشت (روی جمجمه) برای تحریک الکتریکی درفرکانس های بالا قرار میگیرد.
  • کاشت هیبرید (ترکیبی) چگونه کار می کند؟

پروتز الکترو آکوستیک، تقویت صدای آکوستیکی معمولی را با تحریک الکتریکی ترکیب می کند تا صدایی با کیفیت و طبیعی تر در تمام فرکانس ها بوجود آورد. ... الکترود های کاشت حلزون شنوائی به آرامی در حلزون حلقوی (گوش داخلی) وارد می شود بطوری که شنوایی در فرکانس های پایین را حفظ شود.

  • آیا این پروتز ترکیبی (هیبرید) برای شما مناسب است؟

در صورت داشتن کاهش شنوایی شدید و شیب دار عصبی در فرکانس های میانی و بالا (گوش داخلی) و وجود شنوایی خوب در فرکانس پایین ، کاشت الکترو آکوستیکی ممکن است فایده ای داشته باشد و شما  از گفتار قابل شنیدن معمولی، درک گفتاری صحیحی  را بدست آورید.

اگر دچار کم شنوایی شدید تا عمیق درفرکانس های بالا هستید،  سمعک های موجود  به دشواری می توانند به شما کمک کنند  تا این صداهایی که با فرکانس میانی و بالا تولید می شوند را درک نمایید. الکترود های کاشته شده درحلزون به شما امکان می دهد صداهای با فرکانس بالا را بهتر بشنوید.

صداهای با فرکانس میانی و بالا برای درک گفتار و ارتباط موفق بسیار مهم هستند. تلفیق اطلاعات شنوائی فرکانس های بالا و میانی با اطلاعات شنوایی فرکانس های پایین یک شنوائی طبیعی شنیدن طبیعی را در تمام فرکانس ها برای شما به ارمغان می اورد، و لذت شنوایی را در شما به حداکثر می رساند.

  • آیا کاشت حلزون برای ناشنوایی های یک طرفه مناسب است؟

پیشرفت در تکنولوژی کاشت پروتزهای شنوایی و شواهد بالینی نشان داده است که شنوایی با دو گوش از مزایای بیشتری برخوردار می باشد . به این معنی که کاشت حلزون اکنون گزینه درمانی مناسبی برای بسیاری از افراد مبتلا به ناشنوایی یک طرفه (SSD) است.

کاشت حلزون به همان گوش ناشنوا شنوائی می بخشد ولی در سمعک های کاشتنی دراستخوان یا سمعک های کراس در بیماران با ناشنوائی یک طرفه SSD، صدا را به گوش شنوای بیمار می فرستند و از طریق گوش ناشنوا نمی تواند ان صدا ها را بشنود.

با بازگرداندن گوش ناشنوا به یک گوش شنوا شما قادر خواهید بود ازهر دو گوش بشنوید و گوش بدهید. با گذشت زمان با شنیدن دو گوشی سازگاری پیدا می کنید و با اموزش های گفتاری قادرید از درک اطلاعات از هر دو گوش را داشته باشید. این امر به شما امکان می دهد گفتار را در محیط های پر سر و صدا بهتر بشنوید و درک کنید و جهت یابی صدا برای شما ممکن می شود (یعنی  مکان هایی را که صدا از آنجا آمده است و به گوش شما می رسد متوجه می شوید).

  • از کاشت حلزون شنوائی هیبریدچه انتظاری می توانید داشته باشید؟

بسیاری از افراد با پروتزهای الکترواکوستیکی قادر به شنیدن صداهای با فرکانس بالا می باشند و گفتار را بهتر درک کرده و از آن لذت می برند:

  • آگاهی بهتر از صدای محیطی با فرکانس بالا (به عنوان مثال آلارم ، آژیر ، درب زنگ ، زنگ تلفن ، آواز پرندگان)
  • سهولت در گوش دادن
  • اعتماد به نفس در مکالمه
  • گوش دادن بهتر در موقعیت های اجتماعی و محیط کار
  • بهبود شنوایی از راه دور

در صورت استفاده از کاشت حلزون شنوائی  همراه با لب خوانی و / یا سمعک در گوش مخالف، می توان از مزایای اضافی نیز بهره برد.

 

برای ارتباط با بنیاد گوش از طریق تلفن یا ایمیل زیر اقدام کنید.

۰۵۱۳۸۴۲۱۶۱۶ info@earfoundationir.com

 



ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.