یکتا کوچولو

یکتا کوچولو


مهر ماه سال 1393 شمسی که تست بارداری ام مثبت بود، من و همسرم بسیار خوشحال بودیم که قراره بچه دار بشیم. تاریخ زایمان 94/03/18 بود اما دخترم در تاریخ 94/01/09 به دنیا آمد، در واقع تولد زودرس داشت و شرایط خوبی نداشت، به ناچار در بخش مراقبت های ویژه بستری شد. بعد از 43 روز از بیمارستان مرخص شد، البته در بیمارستان تست شنوایی گرفته شد که گفتند یک گوش به صدا پاسخ نمی دهد و احتمالا یک ماه بعد بهتر می شود.
در منزل با صداهای بلند دخترم را امتحان می کردم ولی پاسخی به صدا نداشت. متاسفانه یک ماه بعد هم نتیجه تست شنوایی مشخص کرد که افت شنوایی شدید تا عمیق دو طرفه دارد.
در 3 ماهگی تجویز سمعک شد. در همین زمان، پرونده کاشت حلزون شنوایی را در مشهد تکمیل کردیم. با سمعک هم دخترم به صداها واکنشی نداشت. سرانجام در 1 سال و 3 ماهگی پروتز حلزون را دریافت کرد و 45 روز بعد دستگاه را روی گوشش قرار دادیم و این همان لحظه ای بود که من و همسرم مشتاقانه منتظرش بودیم...........
از مهر 1395 در مرکز شنواگستر ثبت نام کردیم، خوشبختانه شروع خوبی داشت، گرچه مراحل توانبخشی را از ساده ترین سطح آغاز کردیم اما پیشرفت دخترم، من و همسرم را بسیار دلگرم می کرد
طبق گفته مربیان و درمانگران هر روز با دخترم به صورت آهنگین صحبت می کردم، کمی بعد از داستانخوانی نیز استفاده کردم و با اینکار رشد قابل توجهی در خزانه واژگان وی مشاهده کردم.
دخترم در 30/5/98 کلاس های مرکز شنواگستر را به یاری خدا و کمک مربی های دلسوز به پایان رساند. دخترم بسیار خوب صحبت می کرد، شعر می خواند و حتی در مهد عادی مثل کودکان شنوای دیگر صحبت می کرد و حتی در بعضی مهارت ها از آنها نیز جلوتر بود.
حتی در حال حاضر که کلاس های مهد کودک به صورت مجازی برگزار می شود، خیلی خوب گوش می دهد و تمرینات را به خوبی یاد می گیرد و من بسیار امیدوارم که این راه در مدرسه و دانشگاه همچنان به خوبی طی شود و چشم انداز خوبی را برای فرزندم انتظار خواهم داشت ( هرچند که فراز و نشیب بسیاری دارد)
در پایان این موفقیت را مدیون همسر عزیزم و متخصصان هستم که مرا در این راه یاری نمودند.

برای ارتباط با بنیاد گوش از طریق تلفن یا ایمیل زیر اقدام کنید.

۰۵۱۳۸۴۲۱۶۱۶ info@earfoundationir.com



ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.