نظرات بعضی از خانواده های صاحب فرزند ناشنوا

نظرات بعضی از خانواده های صاحب فرزند ناشنوا


مادر کودک 2 سال و نیمه ای که 3 ماه پیش تحت عمل کاشت حلزون قرار گرفته است ،می گوید:
با انجام عمل کاشت حلزون، زندگی برای کودکمان و ما دوباره آغاز شد . پیشرفت کودکمان خیلی خوب و امیدوارکننده است. واقعا خیلی خوشحال کننده است که می بینیم دخترمان به خوبی می شنود و کم کم شروع به حرف زدن می کند. در حال حاضر کلماتی مثل «بابا»، «مامان» و «آب» را می تواند ادا کند. خوشبختانه دخترم در سن خوبی عمل شد و ما نیز در منزل خیلی با او کار می کنیم. در ابتدا به ما گفتند سه ماه در نوبت می مانید. ولی یک ماه زودتر از موعدی که گفته شده بود )پس از 2 ماه( با ما تماس گرفتند و گفتند برای عمل آماده شوید. واقعا نمی دانیم اگر دخترم عمل نمی شد چه کار باید می کردیم؛ نه می توانست بشنود و نه می توانست صحبت کند. با انجام این عمل، زندگی در آینده هم برای او و هم برای ما بسیار راحت تر شد. امیدواریم که همین روند رو به رشد را حفظ کند و نتیجه کار نیز مطلوب باشد .

مادر دختر 7 ساله ای که ۴ ماه قبل تحت عمل کاشت حلزون قرار گرفته است، نیز می گوید:
دخترم در فروردین 95 تحت عمل کاشت حلزون شنوایی قرار گرفت. ما از6 ماهگیِ پیگیر مشکلش بودیم؛ در ابتدا به دلیل آنکه دارای شنوایی اندکی بود و در وضعیت بهتری نسبت به سایر کودکان ناشنوا داشت، پزشکان گفتند که بهتر است فعلا از سمعک استفاده کند تا ببینیم پیشرفتی حاصل می شود یا خیر. اما پس از آنکه مشاهده شد از لحاظ گفتاری پیشرفت چندانی نداشته، مقرر شد که عمل کاشت حلزون شنوایی انجام شود. دلیل اینکه در 7سالگی تحت عمل قرار گرفت نیز همین موضوع است که او در ابتدا با استفاده از سمعک قادر به شنوایی اندکی بود. برخورد پرسنل هیات امنای صرفه جویی ارزی بسیار مناسب بود. به سرعت به خواسته ما رسیدگی کرده و پس از واریز پول به حساب هیئت امنا ظرف یکی دو ماه پروتز را به مرکز کاشت ارسال نمودند . چند سال قبل دوره بسیار بدی را سپری می کردیم؛ شنوایی دخترم نه با سمعک جواب می داد و نه امکان کاشت
حلزون وجود داشت؛ ولی خدا را شکر بعد از عمل کاشت حلزون پیشرفت او بسیار خوب بوده است. در این 3 ماهی که دستگاه دخترم گذاشته شده واقعا پیشرفت قابل توجهی داشته است .

مادر کودک 3 سال و نیمه ای که 8 ماه از عمل او می گذرد، می گوید:
حرف زدن دخترم را در درجه اول مدیون خدا و در درجه دوم مدیون هیات امنا ،و دست اندرکاران ) اعم از جراح وتیم تنظیم دستگاه وتیم گفتاردرمانها( مرکز کاشت حلزون شنوائی هستم.
دخترم در فروردین95 عمل شد و آخر اردیبهشت ( که دقیقا یک روز مانده به 3 سالگی او بود) دستگاهش را جایگذاری کردند. تقریبا 7 ماه است که به کلاس های گفتاردرمانی می آییم و تا کنون حدود 15 جلسه از100 جلسه برگزار شده است .پرسنل مرکز کاشت حلزون شنوائی بسیار فعال هستند. از مربیان، کارمندان و پزشکان مرکز کاشت حلزون بسیار راضی هستیم .دخترم به طور کلی 3 ماه در نوبت کاشت قرار داشت. ما واقعا خدا را شکر می کنیم که او عمل شد.. ما اصالتا اهل شهرستان هستیم اما به دلیل این که دخترم بتواند راحت تر در کلاس هایش حاضر شود کوچ کرده ایم. زندگی من این دخترم است و برای این که او شنوایی اش را بدست بیاورد هر کاری می کنم. در انتها از مربیان دخترم بی نهایت تشکر می کنم .

مادر کودک ۵ ساله و نیمه ای که حدود 10 ماه از عمل او می گذرد، می گوید:
از کاشت حلزون شنوایی دخترم کاملا راضی هستم. او دربهمن 94 عمل شد و دستگاهش را اردیبهشت 95 روی سرش تنظیم نمودند وکار گذاشتند . از همان اردیبهشت کلاس های تربیت شنیداری و گفتار درمانی او نیز آغاز شد .قبل از عمل ما حدود2 سال در رفت و آمد بودیم؛ دخترم تقریبا 2سال سمعک داشت و در این 2 سال هر3 ماه یک بار برای تست به مرکز کاشت می آمدیم که بعد از2 سال تشخیص دادند که باید کاشت حلزون شنوایی انجام شود . 2 سالی که او دارای سمعک بود، پیشرفت بسیار کندی داشت؛ باید حتما نزدیک گوشش بودیم و پشت سمعکش صحبت می کردیم. ولی بعد از کاشت به لطف خدا پیشرفت خوبی داشت. وقتی متوجه شد که صداهای اطراف را می شنود، انگیزه بیشتری برای یادگیری کسب کرد.

برای ارتباط با بنیاد گوش از طریق تلفن یا ایمیل زیر اقدام کنید.

۰۵۱۳۸۴۲۱۶۱۶ info@earfoundationir.com



ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.