جوان جوشکار


حسین نظام دوست / کاشت حلزون

خودتان را معرفی بفرمایید و بفرمایید شغل شما چیست؟

من حسین نظام دوست هستم و شغل بنده جوشکاری هست

مشکلتان از چه زمانی شروع شد؟

گوش چپم از بدو تولد ناشنوا بود و من علت آن را نمی دانم و 20سال از یک گوش استفاده می کردم و بعد از 20سال براثر تصادف با موتور سیکلت وضربه مغزی 13 روز بیهوش بودم و وقتی به هوش آمدم شنوایی نداشتم.

چه زمانی برای معالجه مراجعه نمودید؟

 40 روز بعد برای معاینه  پیش متخصص رفتم گفتند به علت ضربه شنواییتان را از دست داده اید برایم دارو تجویز نمودند. بعد مصرف دارو سمعک تجویز نمودند. سمعک خوب بود و شنوایی داشتم اما بعد از 12 روز شب خوابیدم و صبح نشنیدم دوباره به دکتر مراجعه نمودم و آدرس دکتر قاسمی را دادند تشخیص ایشان کری ناگهانی بود و برای پرونده کاشت حلزون بنده را معرفی کردند و چون از کاشت می ترسیدم و مشکلات مالی نیز داشتم 15 سال طول کشید. در سال 95 توسط آقای طالع معاینه شدم و ایشان فرمودند ممکن است عصب شنوایت از بین رفته باشد شاید بشنوی شاید نشنوی. برای معاینه به تهران رفتم؛ در تهران گوش راستم تایید شد و متوجه شدم می توانم کاشت انجام دهم.

از تجربه کاشت حلزون برایمان بگویید.

درسال 97 کاشت انجام شد. 40 روز بعد از عمل برای نصب دستگاه بیرونی مراجعه کردم و بعد از جلسه سوم تنظیم دستگاه درک شنوایی داشتم و در مکان های خلوت کلماتی که قبلا شنیده بودم را کاملا درک می کردم؛ بعد از دو جلسه گفتار درمانی توسط دکتر طیرانی و دیدن ویدیو با زیرنویس توانستم بخش اعظمی از شنواییم را بازیابم.

حال شما و شنواییتان چطور است؟

 اکنون با دستگاه گردنی بلوتوثی خیلی راحت با تلفن صحبت می کنم. گاهی که عصبانی می شوم شنواییم کم می شود. بنده تحصیل نمی کنم؛ کارم جوشکاریست و چندین بار هم برق جوشکاری بدن من را لرزانده ولی اتفاقی برای شنواییم نیافتاده است.

 شکر خدا راضیم؛ از شنوایی خوبی برخوردارم؛ دست دکتر جراح، آقای دکتر قاسمی، را از راه دور می بوسم وتشکر ویژه از آقای کاشانی دارم چون بنده همراه نداشتم و ایشان من را با نوشتن یاری و کمک می کردند.

برای ارتباط با بنیاد گوش از طریق تلفن یا ایمیل زیر اقدام کنید.

۰۵۱۳۸۴۲۱۶۱۶ info@earfoundationir.com



ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.