نخستین مرکز کاشت حلزون مازندران افتتاح شد

نخستین مرکز کاشت حلزون مازندران افتتاح شد


این پانزدهمین مرکز کاشت حلزون کشور است که به عنوان قطب استان های شمالی کشور در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل راه اندازی شده است.

رییس مرکز کاشت حلزون کشور در مراسم راه اندازی این مرکز گفت : جراحی کاشت حلزون به دلیل ضرورت رعایت زمان طلایی برای عمل یک فرایند بسیار حساس است و به خاطر نیاز به تجهیزات اختصاصی هزینه بر محسوب می شود.

دکتر سید بصیر هاشمی هزینه هر ایمپلنت کاشته شده برای هر بیمار را حدود ۱۴ هزار دلار برآورد کرد و افزود : خوشبختانه در ایران این عمل  با حمایت نظام درمانی کشور برای هر بیمار حدود ۶ میلیون تومان هزینه شخصی در بر دارد.
وی گفت : دستگاه کاشت حلزون که برای دانشگاه علوم پزشکی بابل تعبیه شده و از امروز فعالیتش را آغاز می کند ، دستگاه استرالیایی است که با هزینه بالایی خریداری شده است.
دکتر هاشمی با اظهار این که کاشت حلزون یک زمان طلایی دارد و بهترین زمان برای انجام آن ۹ ماه بعد از تولد است، افزود : جراحی و کاشت حلزون پس از این زمان بویژه در سنین بالای ۳ سال اثرگذاری عمل را کاهش می دهد.
رییس مرکز کاشت حلزون کشور با تاکید بر لزوم فعال شدن خیرین و دیگر نهادهای مرتبط امور سلامت در بخش کمک به مراکز کاشت حلزون ، افزود : بخش سلامت در همه جای دنیا بیشتر از سوی خیرین اداره می شود و شاید این نقص ما جامعه پزشکان است که نتوانسته ایم از امکانات متمولان در کشور بیشتر استفاده کنیم.

پوشش استان‌های سمنان و گلستان 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در این نشست گفت : کاشت حلزون در واقع یکی از اعمال جراحی مهم و با تکنولوژی بالا است و دانشگاه علوم پزشکی بابل از معدود دانشگاه هایی است که امکانات چنین عمل جراحی را فراهم کرده است.

دکتر سید فرزاد جلالی افزود : مرکز کاشت حلزون بابل ، پانزدهمین مرکز مشابه در کشور است و این مرکز علاوه بر مازندران ، استان های سمنان و گلستان را با مجموع هفت میلیون نفر جمعیت زیر پوشش خواهد داشت.

وی گفت : با احتساب تولد یک فرد ناشنوا از هر هزار مورد ، سالانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ بیمار در این مرکز خدمت رسانی خواهند شد.
دکتر جلالی فرایند گفتاردرمانی را مرحله بعد از جراحی کاشت حلزون معرفی کرد و افزود : تشخیص یک نوزاد متولد شده با ناشنوایی، بسیار سخت است و اگر مورد توجه خوب والدین قرار نگیرد ممکن است این زمان تشخیص بسیار دیررس باشد و کفایت جراحی را کم‌ کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل تجهیز این دانشگاه به دستگاه کاشت حلزون را با توجه به شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی از دستاوردهای دولت در جهت خدمت رسانی حوزه بهداشت و تامین و حفاظت سلامت مردم برشمرد.

دانشگاه علوم پزشکی بابل جمعیت بیش از نیم میلیون نفری شهرستان بابل را زیر پوشش دارد و مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران مدیریت می شود.



ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.