ارزیابی شنوایئ


در مرکز کاشت حلزون شنوائی خراسان (IKCIC) ما با بهترین روش ها شنوائی شما ارزیابی خواهیم نمود، ما سعی میکنیم خدمات خود را هر روز بهبود ببخشیم تا تست های ما بهم مربوط و به تشخیص قطعی برسیم در مرکز ما تلاش می کنیم با احترام برخورد نماییم و با اصول اخلاقی کار کنیم.

بررسی ارزیابی شنوائی در مرکز کاشت حلزون شنوائی خراسان (IKCIC) به ما امکان می دهد تا در مورد نیازهای شنوایی شما اطلاعاتی کسب کنیم، بنابراین می توانیم توصیه کنیم که آیا احتمالاً از فناوری های مختلفی که در بهبود دادن به شنوایی وجود دارد کدام یک برای شما موثر است وکدام یک به شما کمک نمی کند.  

روند ارزیابی در مرکز ما شامل موارد زیر است:

  • یکی از جراحان گوش، حلق و بینی شما را ویزیت کرده و درخواست انجام تست ها را به بخش شنوائی شناسی خواهند داد. 
  • شنوایی، درک گفتار و میزان ارتباطات شما توسط یک اودیولوژیست (شنوائی شناس) ارزیابی می شود.
  • نتایج تست ها به جراح گوش، حلق و بینی درخواست کننده ارسال می شود تا در مورد مراحل بعدی تصمیم لازم گرفته شود.
  • در این صورت ممکن است پیشنهاد های مختلفی برای بهبود شنوایی به شما داده شود و یا برای تشخیص علت های کاهش شنوائی اقدامات دیگری انجام شود.
  • ممکن است نیاز به سی تی اسکن (CT SCAN) و یا ام آر آی (MRI) باشد.

در طی فرآیند ارزیابی، اطلاعات کتبی درباره فن آوری کاشت پروتزهای شنوایی از جمله کاشت حلزون شنوائی و سایر سمعک های قابل کاشت در اختیار شما قرار می گیرد.

 از شما خواسته می شود سوال بپرسید و در مورد هرگونه نگرانی راجع به آن دارید صحبت نمایید و پاسخ لازم را دریافت نمایید.

شما راهنمایی می شوید تا با سایر کسانی که از ایمپلنت شنوایی استفاده می کنند صحبت نمایید تا از تجربیات آنها مطلع شوید.

اعضای خانواده شما و یا دوست صمیمی شما می توانند برای کمک به شما در این ملاقات ها  همراهی کنند.

 

چه زمانی کاشت شنوایی توصیه می شود؟

ارزیابی دقیق از نیازهای شنوایی و ارتباطی شما برای تصمیم گیری ما و مطمئن شدن ما برای دستیابی شما به بهترین نتایج شنوایی مهم است.

به دنبال فرایند ارزیابی ، که ممکن است چندین نوبت انجام شود (مخصوصا در کودکان)، ما به شما توصیه خواهیم کرد که آیا احتمالاً از کاشت حلزون شنوایی بهره خواهید برد یا خیر.

اگر شما قادر نیستید با سمعک های معمولی و پیشرفته به خوبی بشنوید استفاده از کاشت حلزون شنوائی یا سمعک های کاشتنی در استخوان برای شما توصیه می شود.

هرچند تیم مرکز کاشت حلزون شنوائی خراسان (IKCIC) ممکن است توصیه ای برای انجام عمل جراحی به شما بدهند، مهم است که بدانید این یک روش مناسب برای شما می باشد ولی باز هم انتخاب نهایی به شما بستگی دارد.

شما درمرکز کاشت حلزون شنوائی خراسان (IKCIC) از نظرات مختلفی که می تواند به شما کمک کند آگاه می شوید و ما از بهترین گزینه ای که شما انتخاب می کنید حمایت می کنیم.

 

آیا کاشت شنوایی برای ناشنوایی های یک طرفه مناسب است؟

ناشنوایی یک طرفه (SSD) یک کاهش شنوایی شدید تا عمیق  در یک گوش را می گویند که با توجه به این کاهش شنوایی شخص مبتلا قادر نخواهد بود از یک سمعک معمولی به خوبی استفاده نماید، معمولا گوش دیگر شنوایی نرمال دارد و یا ممکن است میزان کم شنوایی کمتری داشته باشد که بدون سمعک خوب بشنود و یا از سمعک خوب می تواند استفاده نماید.

اگر دچار کم شنوایی زیادی در یک گوش داشته باشید، ممکن است در تعامل روزانه برای شما مشکل ایجاد کند و یا خودتان را با آن نوع شنیدن با زرنگی هایی که کسب می کنید وفق داده باشید به هرحال گوش دادن با یک گوش، چالش های زیادی را میتواند ایجاد کند.

  • برای شما تعیین اینکه از کدام جهت صدا آمده ایت مشکل است
  • در ضعف شنوایی درک صدا و گفتار کاهش می یابد
  • شنیدن و درک گفتار در محیطهای پر سر و صدا مشکل می باشد
  • استرس و خستگی از تمرکز و فشار برای شنیدن افزایش می یابد

پیشرفت در فناوری شنوایی پروتز های قابل کاشت و بررسی های بالینی اعلام شده که مزایای شنوایی با دو گوش بسیار بهتر از شنیدن با یک گوش است، و لازم است بگوییم که  کاشت حلزون شنوائی یا کاشت پروتزهای در استخوان می تواند تأثیر بسیار خوبی در افرادی که یک گوش ناشنوا داشته باشند بگذارد.

 

برای ارتباط با بنیاد گوش از طریق تلفن یا ایمیل زیر اقدام کنید.

۰۵۱۳۸۴۲۱۶۱۶ info@earfoundationir.com

 

برای اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید:

آیا کاشت حلزون شنوائی برای ناشنوایی یک طرفه مناسب است؟

آیا کاشت پروتزهای در استخوان برای ناشنوایی های یک طرفه مناسب است؟



ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.